Bonfire night

Konstig dag det här. Klockan är tio över sex på kvällen men det känns som om den är strax före midnatt.
Vet inte varför. Vissa dagar är bara lite konstiga.

Träffade Robert Downey Jr i går. Han var en komplett idiot. Alltid spännande med folk som inte kan uppföra sig.

I dag är det Bonfire night här. Det var det ingen som upplyste mig om att det fanns innan jag åkte hit. I så fall hade jag tagit med hörselkåpor.
Bonfire night är lite som valborg i den meningen att det tänds stora eldar runt om i landet. Lämpligt nog hade brandmännen bestämt sig för att strejka just i dag, men strejken blåstes av som tur var.
Men det utryckningsfordon som kommer att användas mest i natt gissar jag är ambulanser. För om eld är en komponent i bonfire night så är smällare än ännu större.
Klockan är som sagt bara lite över sex på kvällen och redan smattrar det på som om det var 1999 utanför mina fönster. Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att bli senare i kväll.

Tänk så trevligt om man hade varit ledig och kunde avslutat den här konstiga skitdagen med en pint på puben. Men nej nej, jag jobbar på. Mitt knatter från datorn och smattret från fyrverkerierna låter i kapp.
Det kommer att bli en lång natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0