Semesterdrömmar

Jag kommer att ha en del ledighet att ta ut när jag kommer hem från England.
Och nu sitter jag här och drömmer om olika semestermål.

Det är lite tricky, hela grejen. För jag kommer att ha semester, men Hjärtat kan inte vara ledig hur som helst.
Mina surt förvärvade semesterdagar vill jag verkligen resa bort. Kul att bara gå hemma och inte göra någonting liksom.
Men, samtidigt vill jag ju vara med Hjärtat. Vill inte resa bort utan honom. Trixigt.

Och sen var det ju det här med var man ska åka. Jag drar gärna en sväng till Thailand. Total avkoppling och billigt.
Men hjärtat tycker att det är för sent att åka till Thailand i mars-april, eftersom det börjar bli varmt och skönt hemma då.
Jag har mailat kartor med medeltemperatur i mars och april för att bearbeta honom. För så varmt och skönt är det faktiskt inte i mars.
Men var kan man åka annars?
Vi gillade ju Miami båda två och har sagt att vi ska åka tillbaka och kombinera med en vecka på Kuba, Jamaica eller Barbados. Är det dit vi ska?
Jag vill ju verkligen åka till Sydafrika. Är det dags i vår kanske?
En vecka i NY är inget jag är sugen på just nu, konstigt nog. Jag vill bara ligga på en strand och göra ingenting och dricka öl i solnedgången.

Jag måste jobba lite på Hjärtat på Thailandsfronten tror jag. Det är ju ändå det ultimata alternativet, trots allt.

Update: Det visade sig att han kanske inte är så omöjlig ändå, han den dära Hjärtat. Han hade till och med surfat på lite olika hotell i Thailand eftersom han var så sugen. Win!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0