Helgen vecka 8

Nämen, vad är det som står där och gläntar på dörren och vill ut? Är det inte en helg? En ledig en dessutom?
Joho, visst är det det.
Och som den ska utnyttjas. För att riktigt maxa helgen inleder jag den redan i dag, med dinner and drinks med två av min journalistklass finest - Ullis och Emma. De tre thailandsmusketörerna återförenade för one night only. Det kan ju bli hur bra som helst.

Fredagen då? Jo, lunchdejt med Skarpen och Charlie, hyrbil och förhoppningsvis nya skidkläder, ikeabesök och på kvällen efterlängtad vinklubb. Som jag har saknat och längtat.

Lördagen fylls av mer hyrbilsäventyr (förhoppningsvis inte allt för bakis), tacos, Melodifestival, bubbel, förhoppningsvis några shots och dans dans dans! med Amina. Happy times! Bring it on Sthlm, visa mig varför jag har saknad dig.

Söndag skulle ju egentligen vara stora onepiecedagen. Ser framför mig sparkdräkt, nygräddade våfflor, en film.
Men, med en smartbox på restaurangbesök som går ut på måndag kan det tänkas att det klämms in en liten middag också innan helgen är slut.

Känner att det här kan bli en succéhelg utan dess like. Och det bäst är att jag har tränat tre gånger den här veckan, så jag känner verkligen att jag har gjort mig förtjänt av denna dekadens.
Så kom igen helgen, nu ska jag ta dig på en åktur du sent kommer glömma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0