På ledighetsagendan

Sista dagen i dag innan fem sköna lediga dagar. Yeay!
Det här passet har verkligen kramat ur musten ur mig. Av flera anledningar är det ett väldigt tungt pass.
När jag jobbar skift är det uppdelat i tvåveckorsperioder. Den ena, sköna perioden, jobbar jag fyra dagar och är ledig tio.
Den andra jobbar jag tio och är ledig fyra. De här senaste fem dagarna har alltså varit de sista fem på den jobbiga.
Och de är de tuffaste dagarna.
*Eftersom man bara har varit ledig fyra kommer man till jobbet ickeutvilad, oftast.
* Passet är fredag - tisdag. Helgen är oftast ganska tuff och när den är slut och vanliga nio till fem-folket kommer tillbaka efter ledigt har man fortfarande två dagar kvar.
*Man börjar passet med att göra helgtidningar, vilket är tufft eftersom det är stort format men ofta lite som händer.
Lägg därtill den sköna sommartorkan och extrema arbetstider (ibland 9-02) så fattar ni säkert att man är lite mör.

Därför, ledighet välkommet.
Den här ledigheten tänkte jag skulle bjucka på:
*Lunch med Mini.
*Takbarshäng med fina kollegor.
*Middag med bästa USA-resenärerna M & M.
*Träning. (Skrev först den här överst, men kände att det blev förjävla hurtigt.)
*Söderhamnsbesök och gos med baby Wille och en tur ut i skärgården.
*Stopp i Valbo hos storebror med familj.

Fem dagar! Så pepp! Kom nu ledighet, kom!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0