Brillorm

Ni vet Milhouse, Barts kompis i Simpsons?
Det finns en scen med honom som jag alltid kommer ihåg, där han sitter bakom sina tjocka glasögon och säger "My eyeballs are itching." Som en sann glasögonorm liksom.
Fråga inte varför den grejen har fastnat. Ganska konstig grej att minnas liksom.
Hur som helst.
Nu har jag också blivit glasögonorm, iaf framför datorn. Och det gör så ont i mina ögon!
Det trycker och värker och kliar och är allmänt konstigt.
Jag vet ju att det är för att ögonen ska vänja sig, och att det kommer att bli bättre sen, men oj så jobbigt det är nu.
Jag verkligen plågar mig för att behålla de på när det enda jag vill göra är att slita av dem och kasta dem i papperskorgen. Jo, det är sant.
Hur många dagar ska jag ge ögonen att vänja sig? Någon som vet?
Säger ni några dagar till så jublar jag av lycka. Säger ni flera veckor så börjar jag gråta.
Det här är inte alls kul, faktiskt.



Brillormen.


En helt annan, roligare grej, är den här fina tröjan som fick flytta in i min garderob i förra veckan.
Älskar spetsryggen på en i övrigt helt vanlig t-shirt. Och så är det helt galet mjuk och skön. Fab!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0