Flashback

Vilken värme! Som den bittra och negativa person jag är så grämer jag mig något otroligt över att jobba när det är så fint väder. För jag liksom bara vet att det kommer att vara kasst väder när jag väl är ledig.
Promenaden från gymmet (japp, tränade i dag med, fick jag det sagt) till mataffären på lunchen fick mig nästan att smälta bort.

Men, det var ju inte det som var grejen här. Grejen var att jag fick en sådan enorm flashback till barndomen när jag drack en flaska loka förut.
Ni vet den där glassen som fanns när man var liten, Lollipop? Vaniljglass med något rött överdrag, samma konsistens och form som lakritspuck?
Den hade ju en något oidentifierbar smak. Var det jordgubb? Var det frukten lollipop? Ingen visste riktigt.
Jag tror mig nu veta svaret. För. Lokas vattenmelon citron smakar EXAKT som den glassen. Allra helst när det är lite ljummet.
Är inte det märkligt? Hela livet har man undrat vad lollipop smakade. Och så var det byxvarm vattenmelon citron-loka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0