Vatten på min kaffekvarn

Kaffesorgligheterna fortsätter.
I morse, när jag som vanligt beställde min LATTE MED LÄTTMJÖLK (ja, exakt så tydligt sa jag faktiskt), hör jag killen som nu verkar vara chef där upprepa min beställning. Han säger faktiskt latte med lättmjölk.
Men sen ser jag ändå hur tjejen som gör kaffet häller upp vanlig jävla latteartmjölk i det där kärlet som de värmer mjölken i.
"Och så tar jag gärna lättmjölk, som vanligt", säger jag lite glatt.
"Jaha, oj. Ja, men lättmjölken är slut", säger då killen som tog OCH upprepade min beställning.
"Och om du ska ha lättmjölk måste du säga det, vi kan inte veta det.", säger han sen.

Jag suckar, och mumlar att jag ju visst sa det och lägger sedan till att jag beställer latte med lättmjölk VARJE dag.
Får då höra att det är så många så det går inte att komma ihåg, och att om jag beställer varje dag i fyra års tid kanske de kan komma ihåg.

Jag svarade: "Ja, det är ju bara två år nu, så det är så klart att ni inte kan veta det."
Borde sagt att deras kollega och förra chef faktiskt kom ihåg det efter en vecka. Men det gjorde jag inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0