Tystnad, tagen

Ni vet hur det är i bland, när orden liksom inte finns där.
Det finns så mycket man skulle kunna säga, men det blir bara fel då, och så håller man tyst i stället.
Och till slut är det som om man har glömt hur man använder orden.
Lite så har det varit den senaste tiden. Tomt, tyst.
 
Men jag har haft (har) semester.
Jag har inte badat och jag är inte brun, men jag har gjort andra saker.
Åkt på roadtrip till Skåne. Varit på konserter. Druckit vin. Genomfört mitt livs första, men nog inte sista, sjukamp (hallå! bara det sjuka i att jag har genomfört en sjukamp!). Ätit kräftor. Förbannat vädret. Tränat.
Gråtit. Skrattat. Druckit mitt kaffe från Starbucks.
Tänkt. På framtiden. På nutiden. På dåtiden.
Drömt. Dagdrömmar. Nattdrömmar. Mardrömmar.
Pussat på fina älskade syskonbarn och vänbarn.
Längtat. Saknat.
Druckit mer vin. Ramlat i en vattenpöl på väg hem.
Dansat i regnet. Gråtit i regnet.
Längtat till en annan tid.
Letat efter orden.
Kanske är de tillbaka nu. Det vore ganska skönt.
Jag tycker inte om att vara tyst.
 
 
Men att gå på stranden, det tycker jag om.


Kommentarer
simpan (the 1 and only!)

Fint skrivet! Eller nä, vackert. Det är nog rätt ord.

2012-08-14 @ 14:01:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0